Дрогобицький район Львівська область
Пн, 29.04.2024, 17:56
Меню сайту

Категорії розділу
Історія [19]
Знай наших [5]
Інше [9]

Свіжі коментарі

Пошук

Друзі сайту
сайт села Квітневе

Опитування
Звідки Ви?
Всього відповіди: 993

Для ознайомлення

Головна » Статті » Статті на місцеву тематику » Інше

Доброгостівсько-Уличненська ОТГ: як би це виглядало?

На території України на даний час утворено уже близько 1000 ОТГ, які охоплюють 1/4 населення України. З них рівно половина - ОТГ, населення яких менше за 7 тис. осіб. Тому, у разі, якщо Трускавець відмовиться утворювати ОТГ з Доброгостовом та Уличним, ми теоретично можемо створити власну ОТГ. Принаймні кількості населення для цього нам вистачає в повній мірі:
3686 чол. - населення Уличненської с/ради
3255 чол. - населення Доброгостівської с/ради
Разом 6941 чол.
(згідно даних з сайту https://gis.loda.gov.ua)

Тобто, за кількістю населення в нас вийшла б така собі середньостатистична ОТГ.

Але найважливішою умовою є фінансова спроможність ОТГ. Для моделювання бюджету перспективної громади скористаємось методичними рекомендаціями, які можна знайти на сайті decentralization.gov.ua

РОЗРАХУНОК ДОХОДІВ

1. Розрахунок власних доходів.

Для визначення власних доходів скористаємося хорошим сайтом, де розміщені дані по бюджетах усіх сільських рад - openbudget.gov.ua.
Бюджет Доброгостівської сільської ради ТУТ
Бюджет Уличненської сільської ради ТУТ
Дані, згідно методичних рекомендацій, беремо за 2018-ий рік

Загальний бюджет Доброгостівської сільської ради є більший тому, що на балансі сільської ради знаходиться дитячий садок. Кошти на садок поступають на сільську раду як дотація. Але нам, для розрахунків важливий тільки власний дохід сільських рад.

При вирахуванні суми надходжень рентної плати за користування надрами для видобування нафти та природного газу варто врахувати, що відсоток зарахування даного податку для ОТГ складає 3%, тоді як для сільських/селищних рад до об’єднання - 1%. Тому рента за надра буде складати 278х3=834 тис. грн.

Важливою складовою після входження в ОТГ є податок на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО), який дорівнює 60% від загального обсягу податку, який планується отримати на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Для визначення ПДФО для Доброгостіської та Уличненської сільський рад скористаємося сайтом gis.loda.gov.ua. Тут же можна побачити індекси податкоспроможності, які нам пригодяться на далі.

І так, ПДФО за 2018 рік (рекомендований для розрахунків) складає:
Доброгостівська сільська рада - 1 млн. 538 тис. грн
Уличненська сільська рада - 1 млн 177 тис. грн.

2. Розрахунок базової дотації.

Спочатку вираховуємо ПДФО на одного жителя:

Для цього береться 60% ПДФО за 2016 рік. Такої цифри за 2016-ий рік у нас немає. Але зате ми знаємо уже готовий індекс податкоспроможності:
Доброгостівська сільська рада - 0,1568
Уличненська сільська рада - 0,1630
Середнє по двох радах - 0,1599

ПДФО постійно зростає разом із мінімальною зарплатою. З 2016 по 2018 рік він зріс майже у два рази. Але індекс за два роки повинен був залишитися майже той самий.

Згідно таблиці, що вище, індекс податкоспроможності = 230,51 грн на одну особу /1451,65 грн на одну особу = 0,1588 грн

Якщо індекс податкоспроможності менший за 0,9, то тоді в бюджет йде базова дотація.

Обсяг базової дотації = (1451,65 грн на одну особу х 0,9 - 230,51 грн на одну особу) х 0,8 х 6,941 тис. осіб = 5975 тис грн.

Грубо кажучи, базова дотація буде складати близько 6 млн грн. Ця цифра підтверджується, якщо порівняти нашу теоретичну ОТГ із уже створеними раніше, у яких кількість населення, кількість сільських рад та ПДФО такі ж приблизно, як у нас (Волоківська, Клішковецька, Загвіздянська, Виликопанівська, Мурафська, Яськівська, Піщанська, Нижньосироватська та ін.). 

3. Розрахунок додаткової дотації на освіту та медицину з місцевого бюджету.

Ця дотація залежить від кількості населення та бюджету. У схожих за цими показниками ОТГ вона складає 1,1 млн грн.

4. Розразунок освітньої субвенції.

Порівнюючи з уже наявними ОТГ, де у складі по дві місцеві сільські ради, дві школи та два дитячі садки з схожою кількістю населення, розмір освітньої субвенції становитиме 14 млн грн.

5. Розрахунок медичної субвенції.

За порівнянням з іншими ОТГ на 2018 рік вона складатиме 3,9 млн грн.

Підсумовуючи доходи ОТГ, можна скласти таку табличку


Бачимо, що бюджет ОТГ у порівнянні із спільним бюджетом сільських рад зросте майже у 5 разів.

Тепер щодо видатків бюджету.

Для порівняння, у сільських радах на 2018-ий рік основні статичні видатки були наступними:

На розвиток сіл, благоустрій, утримання доріг тощо власних коштів не вистачало. Трохи надходило з дотацій. Але це був мізер.

Тепер розрахуємо видатки ОТГ:

1.Утримання органів місцевого самоврядування.

Згідно методички для населення від 5 (включно) – до 10 тис. осіб – 4830 тис. грн. Хоча, порівнюючи уже створені ОТГ, які утворилися з двох сільських рад із приблизно такою ж кількістю населення, у них цифра в середньому 4,5 млн грн.

2. Розрахунок видатків на освіту.

Значним навантаженням на бюджет є видатки на освіту. Розрахувати їх можна за даними дешборду Мінфіну. https://mof.gov.ua/uk/the-reform-of-education
.

Плюс сюди ж потрібно додати утримання дошкільких навчальних закладів. В Доброгостові на утримання садка йде 2,6 млн грн на рік. Допустимо, що в Уличному буде так само. Плюс музична школа, утримання якої в інших ОТГ коштує в середньому 1,2 млн.

Ну і знову ж таки, порівнюючи з іншими ОТГ, цифри  по освіті виходять майже такі ж самі.

3. Розрахунок видатків на охорону здоров'я.

Відповідно до медичної субвенції це 3,9 млн грн. Порівнюючи з іншими ОТГ, де дві амбулаторії в середньому виходить 4 млн.

4. Розрахунок видатків на соціальне забезпечення.

По інших ОТГ це в межах 100 тис. грн і більше.

5. Розрахунок видатаків на культуру та мистецтво.

По інших ОТГ по різному, залежно від кількості культурних об'єктів та запланованих заходів. Мінімально 600 тис.

6. Видатки на фізкультуру та спорт
В інших ОТГ (в тому числі і більш заможних) цей видаток складає в середньому 50 тис. грн. Але в Доброгостові є стадіон, який, мабуть, після створення ОТГ перейде на баланс громади. Яка вартсть утримання даного стадіону, не відомо. Поставимо орієнтовну цифру 200 тис.

7. Інше
Сюди ще слід віднести утримання пожежної частини. На це якимось дивним чином з бюджету зараз витрачається тільки 14 тис. Але по інших ОТГ цей показний в середньому 250 тис. грн. На утримання автомобільних доріг в різних ОТГ виділяються різні суми. В когось тільки 30 тис. В когось декілька міліонів. Поставимо цифру 200 тис. В деяких ОТГ є закладені кошти на пільговий проїзд. Але в деяких - ні. В середньому це 50 тис. грн.

Загальна ситуація виглядає така:

Різниця між доходами і видатками в цих розрахунках складає майже 2 млн грн дефіціиту. А це 6 % Тому, теорерично згідно методичних рекомендацій щодо визначення фінансової спроможності ОТГ нас можна віднести до групи, загальний обсяг видатків якої перевищує обсяг доходів до 10%: «Перспективна ОТГ забезпечена фінансовим ресурсом для виконання своїх видаткових повноважень, але варто звернути увагу на структуру бюджету з метою пошуку шляхів його збалансування (переглянути доцільність проведення непершочергових видатків, повноваження працівників, рівня використання площ закладів, можливості залучення додаткових джерел доходів, тощо»."

Але зрозуміло, що всі ці розрахунки приблизні і робити якісь серйозні висновки тут не варто. Більш точні розрахунки можна замовити через бюджетний калькулятор для визначення спроможності майбутньої ОТГ. Проте, такі розрахунки можуть замовити тільки голови та представники місцевого самоврядування.

Якщо порівнювати з іншими ОТГ, населення яких близько 7 тис. осіб та які складаються із двох сільських рад, то в них більшими є власні надходження у бюджет і бюджет складає  близько 40-50 млн грн. Деяким пощастило мати і 100 млн. Таким ОТГ справді варто було об'єднюватися. А в нас спільний бюджет порівняно нижчий, як і власний дохід бюджету. Тобто, не вистачає на території громади якогось підприємства, яке б давало робочі місця та сплачувало податки, при цьому громада буде зацікавлена в тому, щоб це підтриємство не приховувало дохід.

Інші ОТГ також отримують ще додаткові субвенції на соціально-економічний розвиток, на розвиток інфраструктури ОТГ. Разом близько 2,5 млн, які не враховуються при обчисленні фінансової спроможності громади. Тому переваги від об'єднання є однозначно. Було б це зроблено ще кілька років назад, то наші села отримали б відчутну вигоду.

Ще одною умовою спроможної ОТГ є наявність на її території відповідної інфраструктури та кадрів, зокрема, для розміщення органів місцевого самоврядування. З цим у нас трохи проблематично. Існуючі приміщення сільських рад (що в Уличному, що в Доброгостові) навряд чи зможуть вмістити усі необхідні органи. Але в Доброгостові є недобудована споруда громадського центру, для завершення якої потрібно ще близько 25 млн грн (детальніше тут). Як варіант, можна взяти в оренду якесь із приміщень Доброгостівської птахофабрики.

Спірним є питання щодо назви ОТГ, оскільки в нас немає чітко вираженого адміністративного центру. Оскільки Уличне є більшим селом, то і ОТГ мала б називатися Уличненською. І центр ОТГ мав би бути в Уличному. Але різниця в кількості населення невелика і Уличне знаходиться дальше від міста Трускавець (природнього економічного центру регіону), ніж Доброгостів. Тому досягнути компромісу тут буде непросто.

Категорія: Інше | Додав: Микола (24.10.2019)
Переглядів: 937 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Випадкове фото

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Система Orphus

Bystryi © 2010-2024
Конструктор сайтів - uCoz