У Дрогобицькому районі що не день, то загострюється ситуація з пасажирськими перевезеннями. Мешканці регіону заявляють, що власники ставлять прибуток понад усе. Скарги мало не лавиною посипалися на перевізників, які обслуговують територію району. Після наймасштабнішої за всю історію незалежної України аварії на Дніпропетровщині терпіння людей досягнуло свого апогею. Це підтвердили і особисті виїзні прийоми голови Дрогобицької райдержадміністрації Михайла Сендака, на яких люди говорять про все, що їх болить. В Доброгостові, Бистрому, як і в багатьох інших селах, люди жаліються на транспортне сполучення. Найбільше претензій до водіїв, які грубо, «по-хамськи» поводяться з пасажирами, особливо з пільговиками та недотримуються графіків руху. Самі ж графіки складені таким чином, що люди змушені по годині стояти на зупинках (в т.ч. в Доброгостові, в Стебнику), щоб добратися в Дрогобич.
В даний момент територію нашого регіону обслуговує 11 перевізників. Це 16% маршрутів від загального обласного числа. З них більша половина – це злісні порушники, такі як ПП«Галич-Авто» (Р. Кобильник), КП «Транс-Екіпаж» (Й. Дяків), ТзОВ «Інтер-Транс-Тур» (А. Ярега). Середня виручка, яку перевізники показують податковій - 40 гривень в день. Це смішна сума, абсурдність якої вирахує навіть першокласник. У райдержадміністрації уже неодноразово проводилися наради з власниками транспортних перевезень, але консенсусу не вдалося знайти. Тому це питання виносилося на Колегію, на яку були запрошені представники обласної державної адміністрації. Офіційні листи-запрошення отримали, але приїхати – не приїхали. Напевне, сильно здивувалися, уже як мінімум 10 років їх в район ніхто не запрошував. Був присутній лише представник структурного підрозділу Міністерства транспорту і зв’язку, Територіального управління «Головавтотрансінспекції» у Львівській області Юрій Філіпець. Тож, йому за всіх дісталося «на горіхи» від голови РДА пана Сендака. «Основна функція автоінспекції – контроль за пасажирськими перевезеннями територією області. А хто і де вас бачить як інспекторів? Сам їжджу 5 разів у тиждень до Львова і ніколи вас не видати. Люди говорять, що ви маєте години і «точки», де збираєте касу і …поїхали», - сказав Михайло Дмитрович, а також нагадав усім, що пан Дума, зараз керівник автотрансінспекції у Львівській області, краде 5 мільйонів у місяць. Вперше офіційно Михайло Сендак про це заявив, коли ще був головою Львівської облради. Тоді ніхто не подав на нього в суд і не вимагав публічного вибачення. З цього можна зробити висновок, що тут справді пахне смаленим. На жаль, інспектор Юрій Філіпець не міг відповісти на жодне питання голови Дрогобицької РДА, адже Дума є прямим керівником Юрія Миронович. І хоч проблема якості перевезень в регіоні не нова. Але через те, що питання «непопулярне», не приносить політичних дивідендів, тому що в будь-якому випадку комусь наступиш на палець – ніхто з попередніх керівників регіону цим не переймався. Тож транспортний бізнес почав процвітати, до поки не перетворився на вседозволеність. За словами пана Сендака, щоб звернутися в автомобільну інспекцію, потрібно мати портфель з грішми. І навів приклад: за його дорученням в інспекцію звернулися, щоб перевізника Р. Кобильника позбавити ліцензії. Цей перевізник жодного разу не появився в адміністрацію, зігнорував усі запрошення. У теперішнього голови пана Михайла склалося враження, що його попередники або брали гроші від Кобильника, або боялися його. Згідно відписки пана Думи у Кобильника тепер є безтермінова ліцензія, а на даний час немає можливості провести позапланову перевірку додержання ліцензіатором ліцензійних умов. Питання: що ж заважає провести перевірку? «У вас хто дає гроші, той має ліцензію. Щоб виготовити нову ліцензію Дума, або хтось із заступників Євгена Пастуха за взятку поставив свій підпис. Я це доведу, - переконливо сказав голова Дрогобицької РДА Михайло Сендак, наголосивши, що відтепер перевізницькі баталії під його особистим контролем. Тож чи зміниться якість пасажирських перевезень? Поживемо – побачимо.
Джерело: http://rajon.drohobych.com.ua
|